2010-03-09
 11:33:00

den 9e mars 2010

Jag blir verkligen så glad när jag tittar ut och ser att solen skiner ute, som det gör idag och som den faktiskt har gjort i ett par dagarna nu. Mitt humör blir på topp!
Även om snön ligger kvar på marken, här i Göteborg i alla fall, så känns det verkligen som att våren är på väg.

Jag minns att ett par veckor framåt för ganska precis ett år sedan så arbetade jag med äldre och ibland tog vi med dom ut på lite längre promenader under vilka vi ofta kom fram till ett skogsparti som var fullt av vitsippor.. Då menar jag verkligen fullt. Vart man än tittade såg man vitsippor, överallt!

Väntar bara vi bara några veckor så kommer vi säkert se dom små rackarna igen! .. :)

Annars så håller jag på att steker upp min matsäck (kan man säga så som vuxen? åh vilka minnen och associationer som kommer upp vid just ordet matsäck, minns ni alla skolutflykterna?)

Oj nu bränner snart kycklingen vid här!

Ha en supertrevlig dag!



Giz

Ja nu längtar man efter våren:) Vid Råda så är det så vackert med alla vitsippor:)



PUBLICERAT: 2010-03-09, 18:57:11 | URL: http://screwthis.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: